Aankomst Rwanda

Eindelijk was het gezin compleet. Jesse was afgelopen donderdag al gearriveerd. Lotte is op deze dag teruggevlogen vanuit Londen (gelukkig viel deze vlucht niet onder de staking van Ryanair) en Myrthe landde vrijdagavond laat op schiphol, na haar bezoek aan Florence. Iedereen op tijd om zaterdagmorgen gezamenlijk naar Rwanda te vliegen. We hadden de chillruimte  op de luchthaven iets te series genomen (en lagen allemaal lekker te slapen), waardoor de vlucht nog maar net op tijd werd gehaald

Na 8 uur vliegen, landden we in Rwanda. Het is overigens verboden plastic zakken mee het land in te nemen. Bij aankomst valt het meteen op. Nergens plastic, niet op de luchthaven en niet op straat. Rwanda is een van de schoonste landen ter wereld. De inwoners zijn zelfs verplicht om maandelijks hun eigen dorp schoon te vegen. Niet alleen vanwege de hygiene, maar ook om trots op het dorp te zijn. Het is echt opvallend hoe schoon het in de hoofdstad is. En dat in een land waar nog geen 25 jaar geleden buren elkaar vermoordden. Ongeveer een miljoen Tutsi's (en gematigde Hutu's) werden vermoord door de Hutu's.

Het is lastig voor ons om te begrijpen hoe het zover heeft kunnen komen. We wilden hier meer over weten en leren. Morgen gaan wij met de gids naar hotel Rwanda en het genocide museum. Volgens mij is dit een belangrijk gegeven van reizen. Verhalen horen, mensen en culturen leren kennen en leren van de geschiedenis.

Tot morgen

Ed

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat dus in zowat het schoonste land van de wereld. Dat zullen hier niet veel mensen weten. Moeten wij ook maar wettelijk gaan invoeren: geen plastic....althans veel minder!
Ga maar lekker genieten de komende weken en gelukkig mogen wij weer een beetje 'meereizen'.

Peter en Lillian Plantaz

Hallo allemaal,
Super dat jullie goed zijn aangekomen. Weer een nieuw avontuur tegemoet. Wij vinden het altijd super om te mogen meelezen? Geniet lekker en heel veel groetjes vanuit Bali?

Peter en Lillian

marina Havinden

So glad your all together again, arrived safely to make special memories, it sounds like it is going to be a learning curve too!!
Love Simon and Marina X

Trudi

Zo wat spannend om het hele gezin compleet te krijgen, ja ik kan me voor stellen dat je dan in de chill ruimte zoiets heb van pfff even bijkomen. Maar gelukkig jullie zijn op de plaats van bestemming en dat in het schoonste land lijkt me inderdaad een hele gewaarwording om dat een eerste keer te zien. Nou lieverds geniet van elkaar en van de reis.....wij genieten mee!
liefs Dick en Trudi

Vroomen

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen, we wachten op jullie volgend verhaal

Marjo

Na een spannende start gaat het dan nu echt beginnen! En wij hier maar denken dat het in Afrika overal zo’n zooi is .....Wij wensen jullie een hele mooie vakantie met onvergetelijke ervaringen en vooral ook heel veel plezier. Groetjes Marjo en Harry

Riny

Hoi Luitjes ,fijn dat jullie nu gezamelijk aan de reis gaan beginnen !
Laat het straks ook aan je ouders zien !!1 Heel fijne en boeiende reis ,Groetjes ook natuurlijk vav je ouders .Riny.

Patrick Hochstenbach

Geweldig om weer zo een super reisverslag te krijgen, ga maar genieten en historie leren,hoop nog veel te mogen lezen, groetjes oet t zonnige Klimmen..
Patrick

Gon

Fijn, dat de start van jullie avontuur zonder problemen is verlopen.
Een goed begin is het halve werk!
Gek idee hoor, dat je géén plastic zak tegenkomt in Rwanda, hier in Holland is het één plastic troep.
Heel veel plezier met elkaar en super dat wij kunnen meegenieten vanuit onze "luie" stoel....
Liefs, Rien & Gon

Sandra Conemans

Heel veel plezier! Geniet van het samenzijn en van deze onvergetelijke reis. Want dat zal het zeker gaan worden. Groeten Sandra

Hans Gijsbers

We gaan jullie reisverhalen met interesse volgen. Geniet van deze bijzondere reis?

Peter & Davy

Fijn om op deze manier “mee te kunnen reizen” met jullie. Geniet van elk moment. We kijken uit naar het volgende verslag!

Ina

Indrukwekkend land met zijn verleden en zijn heden. Ter informatie: In 1994 heeft Pastoor Klein in zijn pastorie te Heksenberg een onderkomen geboden aan drie Tutsi kinderen waardoor deze aan een wisse dood zijn ontkomen. Zij wonen nu nog in onze omgeving. Fantastisch dat jullie deze reiservaringen met ons delen. Ik geniet met jullie mee.

iny en wim engels

Wat een belevenis voor jullie allen! We kijken vanaf nu mee hoor maar ( dat ben ik weer!) blijf voorzichtig!! Super trots dat jullie dit doen en wat een fantastische reis. Geniet samen en we blijven jullie volgen! Groetjes en dikke knuffel. Iny