Rwanda & Oeganda

Welkom op onze reisblog.

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens onze reis naar Oeganda en Rwanda.

Waarom hebben wij voor deze twee landen gekozen? De belangrijkste redenen zijn de beroemde inwoners: de berggorilla' s (en de chimpansees). Er bestaan nog slechts circa 880 berggorilla's. Een ontmoeting met een gorilla familie schijnt een zeer indrukwekkende gebeurtenis te zijn. In het voetspoor van Dian Fossey zullen wij dan ook proberen de berggorilla' s tot op enkele meters te naderen en te observeren (uiteraard onder begeleiding van zeer deskundige gidsen). Daarnaast zullen wij ook een boottocht maken langs werelds grootste nijlpaardenpopulatie en tijdens de gamedrives gaan we op zoek naar de 'Big Five' (olifant, de neushoorn, de leeuw, de luipaard en de buffel)en hopen wij ook de boom klimmende leeuwen te zien. De witte neushoorn staat ook op ons lijstje.

Hoe kun je Afrika beter ervaren dan onder de Afrikaanse sterrenhemel te slapen en (soms in tenten) te genieten van de geluiden van de savanne of het tropisch regenwoud. Ook zullen wij een aantal keren met het openbaar vervoer reizen, waarbij wij een aantal community projecten (bijvoorbeeld de Red Rocks) zullen aandoen. Hier verblijven we een aantal dagen om de cultuur en tradities beter te leren kennen en begrijpen.

Je zult hier regelmatig nieuwe verhalen vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar wij ons bevinden ! Meer informatie over de reis die wij gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Wij zien je graag terug op onze reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist !

Groetjes,

Ron Monique Myrthe Lotte & Jesse

Riny

Leuk luitjes, dat ik weer met jullie mee kan reizen !!!

Vroomen

Jullie gaan weer een groot avontuur aan

Trudi

OOOO wat gaaf ik kijk er nu al naar uit! wat een verhalen zullen we weer krijgen! Spannende, educatief en ontroerend. Wat gaaf jongens het is nog wel lang wachten maar verheug me er wel op. Succes met pakken!!!

Richard Wijnands

Dank voor de uitnodiging. Ik reis graag met jullie avonturen en zal dit straks met veel plezier lezen!
Wens jullie een goede reis en vooral heel veel plezier!

Richard vd Zwaan

Heel gaaf ! Ik ben benieuwd

Gon de Wit

Leuk, we zijn reuze benieuwd naar jullie belevenissen!
Dat worden vast en zeker weer spannende en misschien wel bloedstollende verhalen met die berggorilla's, leeuwen etc. Geniet vast van de voorpret met z,n allen!

Esther

Ooooh leuk! Ik ga het volgen. Veel plezier allemaal :-)

Kandidaatbestuur 16 der Magister JFT

Lieve familie Crombaghs,

Wat ontzettend leuk dat wij Jesse niet volledig hoeven te missen tijdens zijn vakantie!

Het is belangrijk om te melden dat Jesse gisteren (23-07) te bang was om deel te nemen aan de kamelenrace op de Tilburgse Kermis. Wij hopen dat hij in Afrika soepeler omgaat met wilde dieren.

Wel heeft Jesse zich uitstekend vermaakt op Roze Maandag, waar hij ervaring opdeed met het ontmoeten van een zeer zeldzaam dier: Roy Donders. Hiervan is er nog slechts nog circa één in leven.

Al met al kijken wij uit naar jullie verhalen en zullen wij deze vol enthousiasme volgen.

Groetjes,

Jesses Kandidaatsbestuur

P.S. Let wel een beetje op Jesse, hij oogt erg moe deze week

Houbies

Veer goan de vakantie weer volge, veul plezeer en doon veurzichtig☺

De Valiesjes

Hugs, kisses and happy travel wishes!

Ronald en Maureen

tot zover alles goed verlopen prima kijk uit had niet verwacht dat het daar zo schoon zou zijn kijk uit naar het volgende verslag . groetjes ronald maureen