Lake Kivu

Het is 7 uur in de ochtend als wij in de hoofdstad het drukke busstation oplopen. Apart om te zien hoeveel personen maximaal in een bus passen. We gingen op weg naar lake Kivu, gelegen op de grens met Congo. De rit was mooi, recht door de groene heuvels. Overal prachtige mensen in kleurrijke Afrikaanse kleding. De gekste dingen werden op het hoofd vervoerd. Uit de luidsprekers klonk keiharde Afrikaanse muziek. Halverwege een korte stop om een ontbijtje te kopen. Jesse dacht nog even snel 1 muffin te kopen. De bus toeterde en vertrok op dat moment. Jesse stond nog op zijn wisselgeld te wachten. Wij zaten achter in de bus en waren dus niet snel bij de chauffeur, die ons door de harde muziek ook niet hoorde. Uiteindelijk kon Jesse nog net op tijd in de rijdende bus springen. Wij wisten niet dat Jesse zo hard kon rennen. We konden weer met zijn vijven verder.

Lake Kivu is het grootste zoetwatermeer van het land. Een ideale locatie om een aantal dagen tot rust te komen. Gelukkig zijn er geen nijlpaarden en krokodillen in het meer. Je maakt hier snel contact met de locale inwoners. Vandaag zijn we met een lokale bewoner per boot naar de warmwaterbronnen geweest. Tijdens de boottocht zag je veel spelende kinderen aan de waterkant, lokale vissers met hun prachtige boten en vrouwen werken op Plantages.

Het bezoek aan de warmwaterbronnen was een bijzondere ervaring. Een aantal met jutten zakken afgezette baden (bloedheet en bijna niet te betreden). Het werd door een aantal locals gerund. We waren de enige toeristen en kregen er meteen een 'geneeskrachtige' massage bij. Hiervan zou je bijzonder goed kunnen slapen. Volgens mij doen wij niets anders.

Op de terugweg nog even langs de Congolese grens om de bedrijvigheid te bekijken. Helaas was het niet mogelijk om Congo te bezoeken.

Morgen weer vroeg op om met het openbaar vervoer naar de eerste community te vertrekken.

Gon

Wat een mooi vakantieverhaal waar Jesse nog even voor spanning zorgt, wat een atleet hebben we in de familie!! En nu maar hopen dat jullie op tijd wakker worden na zo'n geneeskrachtige massage. Daar zal Jesse in ieder geval wel baat bij hebben gehad. Veel plezier morgen we zijn nu al nieuwsgierig wat jullie dan zullen beleven. Groetjes, R&G

Riny

Wat een avontuur weer,geef maar een beetje slaap hierheen voor je moeder en mij !!
Benieuwd naar het volgende reisverslag .Je ouders de andere al voor gelezen.Groetjes van ,N&G en R.

Vroomen

Dit is echt iets voor Jesse

Trudi

Yeah altijd zo blij als ik een nieuw verhaal zie! Maar Jesse wat heb jij een geluk gehad hier had je niet zomaar op de bus kunnen springen met al die deuren die van binnenuit bediend worden. De muffin smaakte wel erg lekker denk na die sprint. Het waren dus wel echte warmwaterbronnen wat heerlijk (die dachten wij op Kos ook eens te bezoeken, nou als je daar tot je enkels in kon had je geluk) en dan nog massage op de koop toe. Ron en Monique hou de kinderen goed bij je zodat ze allemaal in de bus zitten morgen. Liefs Trudi en Dick

Ina

Nooit geweten dat er daar ook warmwaterbronnen waren, lijkt mij een geweldige ervaring.
Zal een dezer dagen naar de rode beek gaan, de bron aldaar moet intussen ook warm water geven tijdens deze hittegolf, neem ik mijn dochter mee voor de massage. Creatief moet je zijn als je thuis blijft.
Maar jullie reis lijkt mij fantastisch en al deze ervaringen neem je je hele leven mee. Ik kijk weer uit naar het volgende spannende verhaal!

Kandidaatbestuur 16 der Magister JFT

Lieve familie Crombaghs,

We hebben al een tijdje niets meer van ons laten horen, maar het is nu eindelijk toch zover.
De zin ''Wij wisten niet dat Jesse zo hard kon rennen'' klonk ons erg bekend in de oren en wel om twee redenen: 1) wij hebben hem nog nooit echt zien rennen, 2) hij eet een zodanig grote hoeveelheid pomme duchesse dat het bijna niet mogelijk kan zijn dat hij hard kan rennen.

Wel zien we Jesse vaak al ''Iet giet oan'' roepend richting de bar 'rennen' (het is dan meer strompelen) in onze stamkroeg Brandpunt om daar een GRATIS goudgele rakker te scoren. Hierbij moet wel gezegd worden dat dit is hoe wij Jesse het liefst zien; als een soort bezopen berggorillaatje.

Verder wil ik persoonlijk nog toevoegen dat ik weer genoten heb van dit verhaal en nu al uitkijk naar het volgende!

Liefs,

namens Jesses gehele kandidaatsbestuur,

Nienke

P.S. Ger gedoan hè maatje!