Nummer vier van de big five

Op dit moment genieten wij van de zonsondergang bij de oorsprong van de Nijl. Wat een uitzicht!

Vanochtend vroeg begonnen wij aan onze wandelsafari naar de witte neushoorn. De instructies waren duidelijk. De witte neushoorn is niet agressief. Pas als hij zich bedreigd voelt, valt hij aan. Dan zijn er twee opties. Achter een grote boom gaan staan dan wel in de boom klimmen. Is er geen boom dan kun je achter de gids gaan staan. Helaas heeft dat geen positief effect.

Door het dichte woud gingen we met een ranger en 8 man op pad. Een aantal rangers was vooruit gestuurd om de neushoorns te spotten.

Nummer 4 van de big five was al snel een feit. Na nog geen uur lopen hadden we er twee gespot. Je adrenaline stijgt als je nog geen 15 meter van twee neushoorns af staat. De neushoorn rent 45 km per uur. Wordt hij boos, dan ben je kansloos. We bleven dus in de buurt van dikke bomen.

De witte neushoorn weegt circa 4500 kilo en is gemiddeld 2 meter hoog en 3,5 meter lang. We vonden het een slecht idee om de maten te controleren. Op de terugweg spotten wij nog 2 witte neushoorns. Wat een ervaring om zo dicht bij deze reusachtige beesten te staan.

De neushoorns worden dag en nacht bewaakt tegen stropers. In Uganda leven er slechts 25 . De Afrikanen zijn ervan overtuigd dat de tot poeder gemalen hoorn potentie verhogend werkt.

Op de terugweg hadden we een probleem. Een neushoorn lag langs de weg en het was te gevaarlijk om daar met de auto langs te rijden. Uiteindelijk hebben rangers ons via een alternatieve route terug gebracht naar de bewoonde wereld.

Morgen gaan wij de hele dag raften. Een gezinslid twijfelt overigens nog na de ervaringen van vorig jaar.

Trudi

Ik zit echt niet te wachten op een verhaal hoor...maar misschien is dit wel mijn tijd om mail te controleren ;) Wauw geniet van de zonsondergang en maak er een mooie foto van voor mij! Wat een bofkonten zijn jullie van de 25 neushoorns er dan 4 tegen komen, en nog een extra ritje vanwege een neushoorn op de weg! Wat moet dat machtig zijn om ze van zo dichtbij te zien toch totaal anders als in een dierenpark! Doen jullie voorzichtig morgen met het raften jullie moeten nog een stukje verder hoor! Liefs Dick en Trudi

Gon

Oog in oog met witte neushoorns, wat zullen jullie je nietig hebben gevoeld met die reusachtige beesten.
En dan ligt er ook nog zo'n enorm apparaat langs de weg, nou ja alternatieve routes zijn meestal wel interessant en het is toch wel heel apart om zo'n avontuur te beleven....
Morgen veel succes met raften en bij twijfel zou ik het zelf geloof ik vergeten, maar ja ik ben niet zo'n waaghals! Please, be careful!!!!! En niet te overmoedig..., we zien jullie graag weer heel terug!
In ieder geval heel veel fun, jullie zijn durfals en hartstikke sportief, dus gaat het vast en zeker lukken!
We zijn weer benieuwd naar jullie verhaal. Geniet en liefs van R&G

Mandy oet Mestreech

Oooo wat was ik graag als muisje met jullie meegegaan maar dan had ik me waarschijnlijk om de haverklap van de angst bepist .... wat heerlijk jullie mooie avonturen en verhalen. Vakantie is nu al meer dan geslaagd met of zonder die luipaard en sluit me graag aan bij de vorige sprekers ... geniet nog van jullie laatste dagen & be careful !!! We zien jullie graag heelhuids thuiskomen X dikke poen oet Mestreech